bentwoudProfiel van Ruitervereniging Bentwoud
De vereniging is op 1 januari 1999 opgericht.

De ruitervereniging is aangesloten bij de Koninklijke Nederlandse Hippische Sport federatie (KNHS)

In samenwerking met de manege verzorgt de ruitervereniging op de manege diverse activiteiten, zoals: onderlinge dressuur- en springwedstrijden, poets- en zadelcursussen, sinterklaas- en/of kerstfeest, buitenritten, en nog veel meer leuke activiteiten.

Bij de kantine hangt een informatiebord van de vereniging, hier kan je voor alle activiteiten informatie vinden en inschrijf formulieren voor de wedstrijden.
Ook hangt er een brievenbus voor lesovereenkomst en startcoupons in de hal en een aantal keer per jaar krijgen de leden nieuwsbrieven, waarin allerlei belangrijke maar ook leuke informatie te vinden is. Zoals: wedstrijd uitslagen, informatie over paardrijden, stukjes die door de leden zijn geschreven, enz.enz.

Je moet lid zijn van de vereniging als je hier op de manege rijd,

en ook is het verplicht een FNRS - Lesovereenkomst in te vullen.

Hoe wordt je lid van de Ruitervereniging Bentwoud ?

Je wordt lid van de vereniging door een lesovereenkomst in te vullen. Dit kun je bij de bar krijgen, of bij een wedstrijd invullen. Je kunt jezelf ook aanmelden via de site "inschrijven lidmaatschap"..

De kosten voor een lidmaatschap zijn 27.50 per jaar, 2de kind en/of volwassene 24.00 en 3de kind en/of volwassene 14,00
De tarieven worden ieder jaar vastgesteld op de algemene ledenvergadering van de ruitervereninging.
Op deze vergadering is het ook mogelijk om vragen te stellen of ideeën aan te dragen. Het bestuur legt op de algemene ledenvergadering verantwoording af van het afgelopen jaar.

Voor het begeleiden van evenementen en wedstrijden wordt er een beroep gedaan op de hulp van ouders en oudere leden van de vereniging.

Wedstrijden
Je moet er voor zorgen dat je een goede WA verzekering heb voor het geval dat er iets gebeurd.
Je moet zelf voorzichtig blijven.
Dit betekent altijd vragen of je achter een pony van een ander kan doorlopen.
Niet bij de pony's komen als er niemand anders in de stallen aanwezig is.
Niet rennen en schreeuwen in de stallen.
Niet zomaar bij een onbekende pony de stal inlopen.
Niet aan de kant van de pension pony's en paarden komen.

Wat voor wedstrijden zijn er op de manege Bentwoud ?

Allereerst zijn er de onderlinge FNRS wedstrijden. Deze wedstrijden worden vier keer per jaar georganiseerd. Aan deze wedstrijden mogen alleen onze eigen leden meedoen en ruiters met een ruiterpaspoort. Daarnaast worden er opengestelde springwedstrijden georganiseerd en daar mogen alleen ruiters met een startkaart aan meedoen.
Deze wedstrijden moeten voldoen aan de regels van ABWS die door de Stichting Nederlandse Hippische Sportbond (NHS) zijn opgesteld.
En hierin vertegenwoordigen de volgende bonden: KNHS.

Wij zijn aangesloten bij de KNHS. Deze reglementen gelden dan ook bij deze wedstrijden.
Als je gaat starten bij een opengestelde wedstrijd dan moet je in het bezit zijn van een geldige inenting en meetbewijs voor je pony of paard.
Je moet ook een startpas hebben op naam van de combinatie, en via de digitale weg wordt je punten bijgehouden.

Dressuur-en springwedstrijden
Bij dressuur- en springwedstrijden moet je een goed zittende rijcap gebruiken en een witte rijbroek. Ook heb je een wit shirt met een wit kraagje en een zwart rijjasje, witte handschoenen, witte plastron en zwarte rijlaarzen nodig bij opengestelde wedstrijden en bij onderlinge wedstrijden mag je eventueel de clubtrui dragen.

Het bestuur
Het bestuur bestaat uit 5 bestuursleden. Het bestuur vergadert een aantal keer per jaar om de voortgang van de ruitervereniging met alle activiteiten te bespreken.

Omhoog

(C) The Power BBS  Alle rechten voorbehouden.